skip to main | skip to sidebar

CJ Suceava invocă date false în solicitarea de autorizare a gropii de gunoi din Moara. Documente în exclusivitate



Deși avea deja de patru luni o plângere penală pentru fals intelectual în cazul gropii de gunoi Pojorâta, în mai 2018 Consiliul Județean Suceava a transmis Agenției pentru Protecția Mediului (APM) Suceava un nou document plin cu informații false, de această dată cu scopul de a obține autorizație integrată de mediu pentru groapa de gunoi din Moara.

Povestea gropii de gunoi de la Moara începe în urmă cu vreo zece ani, atunci când i-a fost stabilit amplasamentul. Consiliul Județean Suceava, instituția care implementează proiectul „Sistem de management integrat al deșeurilor”, a încălcat la acea dată mai multe obligații și interdicții impuse expres de legislația pe linie de mediu și sănătate publică.

Una dintre ele se referă la faptul că depozitele de deșeuri în nicio situație nu pot fi construite la o distanță mai mică de 1.000 de metri față de zonele locuite. Or, groapa de gunoi de la Moara se află la mai puțin de un kilometru de localitățile Vornicenii Mici și Vornicenii Mari.

Groapa de gunoi a fost recepționată în 2016, iar în iunie 2017 Consiliul Județean Suceava a depus la APM o solicitare pentru emiterea autorizației integrate de mediu. Documentul menționează distanțele reale până la zonele locuite: 770 de metri până la Vornicenii Mici și 890 de metri până la Vornicenii Mari. Pentru că amplasamentul nu respecta obligațiile și interdicțiile stabilite de lege, APM nu a emis autorizația cerută de Consiliul Județean.

Ulterior, la aproape un an de la prima solicitare, în mai 2018 Consiliul Județean Suceava depune o versiune revizuită a cererii de autorizare. Față de documentul din 2017, în noua varianta sunt modificate doar distanțele până la zonele locuite.

Mai exact, în versiunea din mai 2018, CJ Suceava atașează o hartă cu niște linii care pornesc din mijlocul gropii de gunoi și trec peste cele două sate. Așa s-a ajuns la o distanță de 1.008 metri până la Vornicenii Mici, cu opt peste limita legală, și de 1.203 metri până la Vorniceii Mari. Distanțele nereale sunt menționate de mai multe ori pe parcursul documentului de 203 pagini.

Surprinzător este că CJ Suceava a folosit cu bună știință informații false într-un document oficial la nici patru luni după ce instituția a fost reclamată la DNA tocmai pentru că a prezentat Uniunii Europene informații false despre amplasamentul gropii de gunoi din vârful Pasului Mestecăniș cu scopul de a obține fonduri europene.

De menționat că la fila 10 din documentul semnat și asumat de președintele CJ, Gheorghe Flutur,  se precizează foarte clar: „Titularul de activitate își asumă răspunderea pentru corectitudinea și completitudinea datelor și informațiilor furnizate autorității competente pentru protecția mediului în vederea analizării și demarării procedurii de autorizare”.

Mă întreb dacă APM Suceava a sesizat oare faptul că CJ Suceava a modificat din pix distanțele până la localități? Și, dacă a observat, a respins cumva documentația sau a sesizat organele de cercetare penală? Aștept cu interes răspunsul la aceste întrebări.

Pagina 107 din cererea Consiliului Județean Suceava de emitere a autorizației de mediu, versiunile iunie 2107 și mai 2018

Pagina 162 din cererea Consiliului Județean Suceava de emitere a autorizației de mediu, versiunile iunie 2107 și mai 2018

Sub semnătura lui Gheorghe Flutur, CJ Suceava își asumă răspunderea pentru corectitudinea datelor

Pe aceeași temă:

Articole recomandate:

    Anchete, Flutur, Groapa de gunoi Moara, Moara

Comentează folosind Facebook:

1 comentarii:

  1. Pe astia nu-i poate opri nimeni? Ca bun simt nu au...

Trimiteți un comentariu

Poţi utiliza unele etichete HTML, cum ar fi <a href=""></a>, <b></b>, <i></i>.

 

Dinu ZARĂ Copyright © 2009 - 2015. Vizitează şi Dinu ZARĂ - FotoBLOG şi Suceava: Presa Online